nedjelja, 17. siječnja 2010.

Gips - izrada raznih figura od gipsa

Gips - to je ono što koriste zidari, električari i dr. u svom poslu. Istina, taj je nešto siviji, ali je puno jeftiniji od onog koji se koristi za izradu skulptura i bista.Treba vam još i nekakav kalup. Kalupe možete kupiti u prodavaonicama za hobi art, koštaju od nekih 45,00 kn pa nadalje. U pakiranju su po jedan za 3D figurice, ili jedan ravan s 4 različita modela. Ako pak niste pri "penezima" isto tako vam mogu poslužiti kalupi za kolače.

Ako koristite kalupe za kolače, dobro ih je namazati uljem prije ulijevanja gipsa kako bi ih lakše izvadili.
Ako su kalupi neravni, fiksirajte ih u pijesku ili vam može poslužiti i brašno. To je vrlo bitno da vam se smjesa ne  izlijeva i da vam figurica ispadne ravna.


Nakon sušenja, a pošto ste ih izvadili iz kalupa morate obraditi rubove. A to vam je najbolje učiniti nekim malim nožićem ili brusnim papirom.
Nakon obrade slijedi bojanje. Boje su akrilne, tj. sa sjajem. Njihova cijena je nekih 25-30 kn za 50ml. Ali, možete bojati i temperom koju poslije obavezno treba premazati bezbojnim lakom.




I nakon toga imamo finalni proizvod koji se može ukonbinirati u neki aranžman od cvijeća ili sl. Ili mu možete zalijepiti trakicu pomoću koje ćete ga objesiti na bor, zid, možete i na luster. Možete ga i uramiti pa na zid staviti. Sve dalje prepuštam vašoj mašti.
Savjet: Imajte spremnu veću posudu vode, kako biste pribor (posudu u kojoj miješate gips s vodom, žlicu kojom punite kalupe) odmah oprali, jer se gips vrlo brzo suši. A nipošto ga ne smijete izlijevati u odvod.

I djeca vam mogu biti od koristi, oni vole bojati, slobodno ih animirate bit će jako zadovoljni i sretni.
Želim vam dobru zabavu.

Broj komentara: 5:

  1. Baš su lijepi djedovi...ko bi reko da su od gipsa!? Sviđa mi se tvoja ideja sa gipsom i kalupima, super si sve opisala i objasnila, treba samo probati :))) :*

    OdgovoriIzbriši
  2. Oprostite, ne bavim se gipsom ali dobila sam nekakva gipsana srca premazana akrilnim lakom,i hitno mi trebaju kao poklon za neke goste, srca su vjerojatno odmah vađena iz kalupa i bojana a da pritom nisu obrađeni rubovi srca, tako da su oštri i neravni, pa bih ja to prepravila rado samo mi treba informacija s kojim brusnim papirom bojim se da će mi se još više otkidati rub,mogu li prefarbati s lakom nanovo? a ako bi išla s temperom preko tog akrilnog laka s kojim bezbojnim lakom? htjela bih nesto ugravirati pa ako mi možete reči s kakvom brusilicom? Hvala puno na pomoći!

    OdgovoriIzbriši
  3. Hvala na upitu, nije potrebna isprika. :)
    Za brušenje neravnih rubova najbolje je da koristite onaj fini (naranđasti) brusni papir. Morate biti jako pažljivi jer je gips krhak sam po sebi, a osobito u ovom vašem slučaju. Ali bude išlo, samo pažljivo, lagano od vrha prema unutra. A sad lak ili akrilna boja. Možete i jedno i drugo ako je time ofarbano. Probajte na jednom manjem dijelu da li će boja ostati gore. Ako prianja onda je ok. i moj dodatni savjet da dobijete čvrstoću, premažite ga i sa donje strane.
    Sretno!

    OdgovoriIzbriši

Hvala što me čitate i komentirate. :)