ponedjeljak, 24. siječnja 2011.

Venecijanska maska - tutorijal / Venetian mask

Evo jedan mali tutić, kako nebiste muku mučili kao i ja u početku. Ovaj kalup je malo drugačiji od ostalih. Ali kad se skuži nije više problem. Naravno, odlučila sam se za ovaj tutorijal jer ima onih koji su me pitali za izradu.
Prije samog početka trebate pripremiti:
kantu ili vjedro s vodom (za pranje)
Posudu u kojoj ćete miješati gips,
žlicu za miješanje,
Posudu s vodom za gipsanje
2 čaše od jogurta,
kalup i gips
a dobro je imati i posudu s pijeskom ili brašnom, ona služi za učvrščivanje kalupa. A sve da vam ne bježi i da je u vagi. Ja sam se poslužila papirom
Ovako to trenutno izgleda kod mene
A ovaj gips ja koristim, 2 kg stoji nekih 7,00 kn. U dućanima koji prodaju građevinski materijal


 Prvo smo fiksirali naš kalup, donju polovicu, zatim stavimo u posudu otprilike 1,5 čašu od jogurta gips












Na gips ulijemo 1 čašu vode












 Sve dobro izmiješamo. Miješati treba vrlo polako jer se ne smiju stvarati mjehurići. Na mjestima gdje su mjehurići ostat će zrak. Treba paziti i da nam ne ostanu grudice.

Ulijemo vrlo polako gips, treba biti do polovice kalupa.
Izradu imate i na stranicama Chemaca. Ali meni nikako ne odgovara to ulijevanje sa strane, jer se gips vrlo brzo zgušnjava. A i mora biti malo gušći, ne smije biti vodenast.
 Kad ste ga ulili, pričekate koju sekuidu, dvije 10. 
PAZITE: Ne smije biti prerijedak, niti pregust (tvrd) zatim poklopite s drugim djelom kalupa, i to na način da ga ravnomjerno utisnete i s obje ruke lagano izravnate bočne rubove.
 I to je to, pustite da odstoji kojih pola sata do sat.
O tome kako će vam uspjeti i koliko će trajati zavise i uvjeti u kojima radite. Ako radite na toplom gips će se brzo stvrdnjavat. I nikako ga nemojte miuješati s toplom vodom.
Kod mene proces traje pola sata.
Sad treba gotov odlijevak pažljivo izvaditi iz kalupa.
Najbolje je jednom rukom blago pritiskat sredinu, a drugom odvajat kalup
Nakon toga nožićem izravnat rubove da budu jednaki i glatki. Uvijek se desi da imate negdje malo viška....
I gotova maskica, sada može na sušenje. Ja stavljam na radijatore. Vrijeme sušenja isto tako ovisi o uvjetima. U svakom slučaju traje minimalno jedan dan.



Sretno!





I na kraju svi moji kalupi...
 

Broj komentara: 15:

  1. Ovo mi se sviđa,stvarno je lijepo.
    Pozdrav.

    OdgovoriIzbriši
  2. Super je! Hvala ti. Mislim da nam općenito fali tutoriala.

    P.S. HVALA za nagradu

    OdgovoriIzbriši
  3. Sve sam fiiiino odgledala i mogu samo reci : Leze ti gipsici, devojko.Bravo.

    OdgovoriIzbriši
  4. Bravo za tutorijal, ali za meni bi trebalo sve "nacrtati", jer gipsanje je za mene "špansko selo"...hehe...mislim da to neću svladati...ajd još miješanje i ta sva priprema, ali preklapanje kalupa i sve dalje od toga...neće ići...ipak nismo svi sposobni za sve...zato skidam kapu na svim tvojim gipsanim odljevcima koje si nam pokazala i na svom videu koji ti je super!
    Hvala
    Poljupček

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja od gipsa obično radim kalupe za lijevanu glinu, ovo ipak izgleda puuno jednostavnije. Hvala ti za odličan tutorijal, morat ću jednom i ovo probati!!

    OdgovoriIzbriši
  6. Odlična je maskica ;) neki dan sam pravila tvoje klipiće, super su ispali :))

    OdgovoriIzbriši
  7. gdje mogu kupiti kalup za masku?! hvala

    OdgovoriIzbriši
  8. gdje mogu kupiti kalup?!hvala

    OdgovoriIzbriši
  9. Ovakvih maski sam napravio preko 700 komada, ali sam ulivao gips u otvor sa strane i svaka je uspjela.

    OdgovoriIzbriši
  10. Molim da nam netko kaže gdje se u Hrvatskoj može kupiti kalup za venecijanske maske, svejedno na koji mu se način ulijeva gips i po kojoj cijeni? Hvala

    OdgovoriIzbriši
  11. U chemau sam vidjela kalup za masku, košta oko 60 kn.
    Je li to za više masaka ili nakon jedne uporabe kalup mogu bacit?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovi novi kalupi su čak i višenamjenski i za gips i za čokoladu, sapun, vosak, čak podnose i temperature od -15 do 80 stupnjeva. Koristiš tako dugo dok se fizički ne ošteti. Sretno s izradom

      Izbriši

Hvala što me čitate i komentirate. :)